بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غذاهایی که در کرالا حتما باید امتحان کنید

کرالا، منطقه‌ای در جنوب هند شبیه به پناهگاهی دل‌فریب و آرام که دارای سواحل بی سر و صدا، حیات‌وحش عجیب و غریب و کوه‌های سرسبز است. در این مکان پرآرامش غذا‌های منحصربه‌فرد محلی با ظاهری رنگارنگ و البته طعمی بی‌نظیر هم جلب توجه می‌کنند. در این مقاله غذا‌های محلی لذیذ و معروف کرالا را معرفی خواهیم کرد.

  • پوتو و کاری کدالا (Puttu and kadala curry)

این یک غذا برای صبحانه در سراسر هند است. پوتو، یک کیک برنجی استوانه‌ای شکل است که پخته و به پودر نارگیل آغشته شده است. این کیک معمولا با کدالا کاری، غذایی که از نخود سیاه همراه با موسیر، ادویه و شیر نارگیل تهیه می‌شود سرو می‌کنند. البته گاهی اوقات در کنار آن موز و نارگیل رنده شده نیز دیده می‌شود.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

 

پوتو و کاری کدالا
  • آپام با خورشت (Appam with stew)

آپام، غذایی شبیه به پنکیک با لبه‌های ترد است که با آرد برنج و شیر نارگیل درست می‌شود. خورشتی هم که در کنار آن سرو می‌شود که شامل شیر نارگیل، دارچین، میخک، گل صد تومانی، تکه‌های مرغ و سبزیجات است.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

آپام با خورشت

  • ماهی کاریمین (Karimeen pollichathu (fish)

این یکی از غذاهای سنتی کرالا است. ماهی کاریمین یا ماهی مرواریدی، نوعی ماهی خاص که معمولا در آب‌های دور افتاده این ایالت یافت می‌شود. این ماهی خوشمزه را با آب‌لیمو، چیلی قرمز و دیگر مواد پیچیده و در برگ چنار گذاشته و می‌پزند تا طعمی منحصربه‌فرد به آن بدهند.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

ماهی کاریمین

پاروتا با کاری گوشت گاو (Parotta with Kerala beef curry)

پاروتا، نام نوعی نان نازک است که از آرد، تخم‌مرغ، آب و روغن درست می‌شود. خمیری که به دست می‌آید را به صورت دورانی می گذارند تا نانی گرد درست شود. گوشت گاو را نیز تکه تکه کرده و با گوجه فرنگی، پیاز، سیر، ادویه می‌پزند و در کنار این نان سرو می‌کنند.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

پاروتا با کاری گوشت گاو

در ادامه با غذاهای کرالا بیشتر آشنا می شویم...

  • کدو تنبل با کاری عدس

این یک کاری محبوب در کرالا است که با ترکیب کردن مواد زیادی پخته می‌شود. این غذا معمولا شامل، کدو تنبل شیرین با آب و نمک، چیلی یا فلفل، عدس خشک، نارگیل رنده شده، پودر زردچوبه، دانه زیره و سیر است که بعد از پخته شدن بر روی برنج ریخته شده و سرو می‌شود.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

کدو تنبل با کاری عدس

  • پالادا پایاسام (Palada payasam)

نوعی دسر شیرین و خوشمزه که در میان خانواده‌های هندی نیز هنگام مراسم خاص پخته می‌شود. در حال حاضر در پخت آن تغییرات زیادی داده‌اند اما در دستورالعمل سنتی آن مواد اساسی مانند آرد برنج، شیر، شکر و روغن به چشم می‌خورد.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

پالادا پایاسام

  • کاری میگو (Kerala prawn curry)

این غذا، نشان خاص این ایالت است. برای تهیه این غذا، میگو را همراه با نارنج، خردل سیاه و دانه های رازیانه، شیر نارگیل و چیلی سبز می‌پزند و در انتها برای خاص کردن طعم آن، انبه خام اضافه می‌‌کنند. این یک غذای پرطرفدار در کرالا است.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

کاری میگو

  • تالاسری بریانی (Thalassery biriyani)

بریانی، رایج‌ترین غذا در میان جوامع مسلمان است. برای تهیه این غذا ابتدا برنجی ادویه دار و خوش طعم پخته می‌شود، سپس مرغ بریانی را هنگام سرو در لایه لایه برنج قرار می‌دهند. گوشت غذا با حرارت بسیار کم پخته می‌شود که بسیار لذیذتر است.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

تالاسری بریانی

  • ماهی مویلی (Fish moilee)

نوعی خورشت ماهی مشهور در هند است که با شیر نارگیل و ظرافت خاصی طبخ می‌شود. ماهی قبل از پخت در موادی نظیر آب لیمو و فلفل مزه دار می‌شود سپس سرخ شده و درون موادی مانند شیر نارگیل و ادویه قرار گرفته و سرو می‌شود.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

ماهی مویلی

  • خاگینه موز

این یک میان وعده محبوب در کرالا است که زمان صرف چای سرو می‌شود. این دسر در سراسر کرالا در دسترس است و به سادگی نیز تهیه می‌شود. موز رسیده را با آرد درون روغن سرخ می‌کنند تا به شکل خاگینه در آید سپس میل می‌کنند.

کرالا,گردشگری هند,هند,غذاهای هندی

خاگینه موز

مترجم: سحر مردانه، منبع: www.bbcgoodfood.com

وبلاگ سفر به هند - india

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده