بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گردشگری آگرا در هند

گردشگری آگرا در هند

سفر به آگرا

اگر خود را مسافر جهانی می دانید ، حتماً باید به زیارت آگرا بروید. هر ساله میلیون ها نفر از سراسر کره زمین به این شهر (نسبتاً) کوچک در شمال هند می آیند. چرا؟ دو کلمه: تاج محل . این بنای مشهور از زمان تکمیل آن در سال 1648 عشق یک امپراطور و همسرش را جاودانه کرده است. تاج محل با تجسم سبک معماری مغول ، قرن ها قلب ها را به هم ریخته است. 

با دو مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو به نام خود ، این شهر دارای پنجره های متعددی به گذشته است. متأسفانه ، پایتخت سابق هند در دوران امپراتوری غنی مغول به یک وضعیت نابسامان تبدیل شده است و بنظر می رسد آثار تاریخی آن در سطح جهانی جزایر شگفت انگیز تاریخی باشند. اگرچه شما باید از دیدنی های آن بازدید کنید ، بعید است که بخواهید مدت طولانی در آگرا اقامت داشته باشید.

بهترین کارها برای انجام در آگرا

تاج محل بدون شک شماره 1 را در فهرست خود خواهد بود، و آن باید اولین چیزی باشد که شما در Agra انجام می دهید (یعنی رفتن در اوایل صبح). جمعیت در اینجا می توانند به سرعت به سطوح افسانه ای برسند، بنابراین قبل از ورود جمعیت ظهر از تاج محل دیدن کنید. توقف بعدی قلعه آگرا در نزدیکی آن است . بین این دو جاذبه ، از گنجینه های تاریخی آگرا دیدن کنید ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد. آرامگاه ایتمد الدوله  یکی دیگر از شگفتی های معماری است که باید بازدید کرد ، گفته می شود سالها بعد، از تاج محل الهام گرفته است. اگر وقت اضافی دارید ، به شهر متروکه Fatehpur Sikri بروید - یک میراث جهانی یونسکو که بسیار کم جمعیت است. خواه فقط تاج را ببینید یا همه چیزهایی که در آگرا وجود دارد ، حتماً روز خود را با منظره غروب آفتاب تاج از باغ آرام مهتاب به پایان برسانید.

بهترین زمان ها برای بازدید از آگرا

بهترین زمان سفر به آگرا نوامبر تا فوریه است گرچه قیمت ها و حجم گردشگران زیاد خواهد بود ، اما از بارش شدید باران و گرمای طاقت فرسای موجود در ماه های بهار و تابستان جلوگیری خواهید کرد. فصل باران در ماه جولای آغاز می شود ، و باران تا اواخر سپتامبر بر آگرا می بارد و ماه های آوریل ، مه و ژوئن شاهد دمای بیش از 100 درجه فارنهایت هستند. 

مارس و ژوئن

اگر در این زمان به آگرا بیایید روزهای 90 و 100 درجه عادی است اما در این مدت جمعیت کمتری در آگرا خواهد بود. بنابراین تنها سوال این است: آیا می توانید از عهده گرما برآیید؟

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

جولای-اکتبر 

با وجود باران های متعدد باران ، هوای روز در 90 درجه باقی مانده و بارش مکرر باعث افزایش رطوبت می شود. با این حال ، مناظر به ویژه سبز و زیبا خواهد بود ، که می توانید از آن لذت ببرید. ماه اکتبر بخشی از فصل موسمی نیست ، اما هنوز هم بسیار گرم خواهد بود.

نوامبر-فوریه

 اگر در این دوره زمانی از آگرا بازدید کنید ، احتمالاً دمای 70 ، 80 درجه حرارت (نسبتاً) تجربه خواهید کرد. جمعیت در دسامبر و ژانویه به اوج خود می رسند ، بنابراین سفر در زمان قبل یا بعد از این ماه های میانی در هزینه شما صرفه جویی می شود.



در آگرا چه بخوریم؟

حداقل این که بگوییم غذاهای هند بسیار گسترده است. کتاب آشپزی کشور متشکل از موارد دلخواه ملی است که در سراسر جهان شنیده می شوند (فکر کنید: کاری ، تیکا ماسالا و نان) و همچنین موارد دلخواه منطقه ای که کمتر شناخته شده اند. برای بیان موضوعات بهتر ، هند از 29 ایالت تشکیل شده است که هر یک از آنها به تکنیک های آشپزی و ظرافت های خاص خود مجهز هستند. اوتار پرادش ، با ایالت آگرا ، تفاوتی ندارد. هرچند در آگرا ، قابل توجه ترین غذا Pethaاست. یک آب نبات منطقه ای است که برای آگرا مشهور است و تقریباً همه جا می توانید آن را پیدا کنید. پته از شربت قند تهیه شده و غالباً با کدو تنبل طعم دار می شود ، اگرچه اغلب ادویه ها و طعم دهنده های دیگری به آن اضافه می شوند ، از جمله نارگیل ، انبه یا زعفران ، به نام چند. یکی دیگر از دسرهای محبوب ژالبی ، خمیر کیک سرخ شده است که در شربت قند فرو رفته است.

برای یک وعده غذایی واقعی ، به کباب کاکوری ، یک غذای معروف اوتار پرادش مراجعه کنید. کاکوری از گوشت چرخ کرده گوشت بره که با ادویه جات مخلوط شده و روی آتش زغال پخته شده تشکیل شده است. کباب های کاکوری بخشی از غذاهایی که سلطنتی باستان است ، همان کسانی است که سفارش ساخت بناهایی مانند قلعه آگرا و تاج محل را می دهند . کباب شامی یکی دیگر از کباب های بره محبوب است که به صورت دم کرده سرو می شود و با برگ های پیاز قرمز ، چیلی و نعنا پر می شود. اگر بره دوست ندارید ، هنوز یک کباب برای شما وجود دارد. کباب های گلنار از مرغ استفاده می کنند و با گوجه فرنگی و ادویه جات مخلوط می شوند. پاراتا ، یک نان مسطح ، یکی دیگر از غذاهای دلپذیر است که به صورت تابه ای سرخ شده ، با سبزیجات پر شده و با سس ها همراه است. برای صبحانه حتماbedai امتحان کنید - نان سرخ شده که با خورشت سیب زمینی و یک قاشق کشک سرو می شود.

صحبت از غذای خیابانی است ، می توان در خوردن آن ها افراط کرد و بیمار نشد. اما توجه داشته باشید: بهتر است غذاهای خیابانی را از نزدیکترین جاذبه های اصلی خریداری کنید ، زیرا غذاهای مورد استفاده در پذیرایی از گردشگران استفاده می شود. تماشا کنید که جمعیت کجا می روند. اگر می بینید گردشگران - و مهمتر از همه - مردم محلی از غرفه های غذایی خاصی عبور می کنند ، دنباله رو آنها باشید. از خرید میوه و سبزیجات در خیابان و همچنین دکه های فروش نوشیدنی هایی که بطری ندارند ، خودداری کنید. اگر به دنبال مقداری لاسی  (اسموتی با پایه ماست) هستید ، بهتر است آن را در رستوران تهیه کنید. این برای غذاهای مبتنی بر گوشت نیز صدق می کند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده